Arama motorlarında iyi bir sıralama istiyorsanız, o zaman seo’nuzu ciddiye almanız gerekir. Neyse ki, WordPress Websitesi kullanmak sizi ileriye götürüyor, çünkü zaten oldukça SEO dostu olarak kutudan çıkıyor. İnsanların ilk etapta WordPress’i seçmesinin birçok nedenlerinden biri.

Yine de, bir sonraki seviyeye geçmek için WordPress SEO konusunda yapabileceğiniz bir dizi şey vardır. Size kolay hale getirmek için bu kılavuzu oluşturduk. Aşağıda, sitenizin trafiğini iyileştirmek için kullanabileceğiniz en iyi ipuçlarından 30’unu öğreneceksiniz.

Bir WordPress SEO eklentisi yükleyin

WordPress’in zaten bazı oldukça sağlam yerleşik SEO özellikleri vardır. Ancak, bir SEO eklentisi kullanarak optimizasyonunuzu bir sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz. Piyasadaki en iyi SEO eklentisi olarak Yoast SEO, diyebiliriz , Bizimde seo çalışmalarımızda kullandığımız bir araçtır.

Bu eklenti ile, mükemmel şekilde seçtiğiniz anahtar kelime için her sayfa ve yazı optimize edebilirsiniz. Ayrıca, en son algoritma güncellemelerine dayanan yerleşik analize sahiptir. Hatta bir XML site haritası oluşturmak için bile tek yapmanız gereken eklentiyi kurmak

Yoast Seo kurmak için wordpress panelinizde oturum açın ve eklentileri seçin ” ve yeni Ekle tuşuna tıklayın . Arama çubuğunda ‘ Yoast SEO ‘yazın ve aşağıdaki gibi görünen eklentide’ şimdi Yükle ‘ yi tıklayın.

wordpress-seo-eklentisi
wordpress-seo-eklentisi

Son olarak, Kurulduktan sonra ‘Etkinleştir’ seçeneğini tıklayın. Eklenti artık sitenizde çalışıyor ve sol taraftaki menüdeki SEO simgesine tıklayarak erişebilirsiniz. 

Anahtar Kelime Araştırması Yapmak

Anahtar kelime araştırma yapmak veya WordPress SEO stratejisi kıracak. Anahtar kelime araştırması yapmak size:

Anahtar kelime araştırma ile size yardımcı olacak çeşitli araçlar vardır. En iyi araçlardan bazıları KWFinder SEMRush ve hatta Google anahtar kelime planlayıcısı olarak söyleyebiliriz.

Tek başına anahtar kelime araştırmasına birden fazla konu yazılabilse de, bunun temelleri aşağıdaki gibidir:

  1. Konu ile ilgili hedef anahtar kelimelerin bir listesini oluşturun.
  2. İyi bir trafik hacmi alan ve daha düşük rekabete sahip anahtar kelimeleri ortaya çıkarmak için bunları bir anahtar kelime araştırma aracına girin.
  3. Hangi anahtar kelimelerin onlara en fazla trafik getirdiğini görmek için anahtar kelime araştırma araçları aracılığıyla benzer siteleri çalıştırarak rakipleri araştırın.
  4. Bu anahtar kelimelerden hangisinin rekabet ortamında yeterince düşük bir rekabete sahip olduğunu görün.

Anahtar kelime araştırma ileri eğitim için bu mesajlar aracılığıyla okuma biraz zaman harcamak:

Anahtar kelime listenizle içerik oluşturmaya ve bu listedeki ipuçlarıyla optimize etmeye başlamanın zamanı geldi!

Arama Motoru Görünürlüğünü Aç

WordPress içinde sitenizi arama motorlarından gizleyecek yerleşik bir seçenek var .

Sitenizi ilk oluştururken bu seçeneği yararlı bulabilirsiniz, ancak sıralamayı imkansız hale getirebilir. Bu listedeki bazı ipuçlarını kullandıysanız, ancak sıralamalarınızın iyileştiğini görmüyorsanız, sorun burada olabilir.

Bu ayarın açık olup olmadığını görmek için › WordPress admin paneli >Okuma ayarlarına gidin. Aşağı kaydırın ve Arama Motoru görünürlüğü adlı bir bölüm görürsünüz .

Wordpress Seo Arama Motoruları İndex
WordPress Seo Arama Motorları İndex

Bu kutuyu işaretsiz bıraktığınızdan emin olun. Ardından ‘değişiklikleri Kaydet‘ i tıklayın.

Kalıcı Bağlantı Yapısını Ayarlama

WordPress’i ilk yüklediğinizde sitenizin sayfaları ve gönderileri garip bir URL yapısına sahip olacaktır. Bu varsayılan yapı SEO için iyi değil.

En temiz ve en arama motoru dostu URL yapısı” yazı ismi ” ayarıdır. Bu ayara geçerek, gönderinizi veya sayfa başlığınızı ve hatta URL’NİZE bir anahtar kelimeyi de ekleyebilirsiniz. Bu ayarı değiştirmek için ayarlara gidin >Kalıcı Bağlantılar’ı seçin.

Wordpress Kalıcı Bağlantı Ayarları
WordPress Kalıcı Bağlantı Ayarları

Genel Ayarlar‘ bölümünün altında, ‘Yazı İsmi’ yazan seçeneği seçin.

Bu değişikliği wordpress kurulumunun ardından değilde daha geç yapıyorsanız, eski URL’leri yeniden yönlendirmeniz gerekebilir. Bunun yerine Permalink Manager gibi bir eklenti ile de bu işlemi yapabilirsiniz . Böylece google indexlenmiş url’ler 404 hatası vermeyecektir

Google’a bir Site Haritası gönderin

Site haritaları, web sitenizi daha iyi taramak için arama motorları tarafından kullanılır. Siteniz hala bir site haritası olmadan taranır, ancak bir tane oluşturmak, arama motorlarının taranmasını istediğiniz verileri bildirmenizi sağlar.

Sıralamanıza katkıda bulunmayan belirli sayfaların taranmadığından ve daha değerli sayfalarınıza öncelik verdiğinden emin olabilirsiniz. Yoast SEO eklentisini kullanıyorsanız, kolayca bir site haritası oluşturabilir ve gönderebilirsiniz.

SEO › Genel › özelliklerine gidin . Sonra aşağı kaydırın ve ‘ XML Site Haritaları ‘ etkinleştirin ve üzerindeki soru işaretine tıklayın

‘ See XML Sitemap ‘ yazan bağlantıyı tıklayın ve bu, aslında oluşturulduğundan emin olmak için Site Haritanızı açacaktır.

Şimdi bu site haritasını Google’a göndereceğiz. Google Arama Konsolu Kontrol Panelinize gidin ve ‘Site Haritaları’ nı tıklayın.

Sitenizi mobil cihazlar için Optimize edin

Google, mobil öncelikli indekselemeye geçtiğini bildirdi. Bu, sıralamanızı belirlemek için mobil sayfalarınızın performansını ve işlevselliğini kullanmaya başlayacakları anlamına gelir. Yani, ağır ve geç açılan responsive olmayan bir tema kullanıyorsanız, bunu düzeltmek için en iyi zaman budur.

Ancak, duyarlı bir tema seçmenin ötesinde, sitenizin şu anda Mobil spektrumda nasıl performans gösterdiğini kontrol edebilirsiniz. Bu ne demek Google’ın mobil dostu testi sayfasına gidin ve sitenizin url’sini girin

Google Mobil Uyumlu Websitesi
Google Mobil Uyumlu Websitesi

Bu, sitenizin mobil sürümünün nasıl performans gösterdiğine dair bir dökümünü verir ve nasıl geliştirileceğine dair bazı ipuçları sunar.

Web Sitenizi Hızlandırın

Web sitesi hızı her zaman önemli olmuştur. Yavaş yğklenen bir web sitesine sahip olmak, sıralamalarınızı ve kullanıcı deneyiminizi olumsuz yönde etkileyecektir. Sayfa hızı bir sıralama faktörü oldu bile.

Neyse ki, yavaş bir yükleme sitesini düzeltmek zor değil. Aşağıdaki adımlar başlamanıza yardımcı olacaktır:

Site hızınızı test etme

Öncelikle, sitenizin gerçekte nasıl performans gösterdiğine dair bir fikir edinmeniz gerekir. GTMetrix adlı aracı açın ve sitenizi araç aracılığıyla tarayın. Bu, mevcut performansınızı 100 üzerinden puanlayarak bir dökümünü verecektir, böylece geliştirmek için neye ihtiyacınız olduğunu görebilirsiniz.

Ana Bilgisayarınızı Yükseltme

Bazen, sunucu tarafındaki yanlış yapılandırma yavaşlığa neden olabilir. Bu nedenle doğru bir web barındırma ortamı seçmek önemlidir. Netnet Ajans sunucuları WordPress’le en uyumlu çalışan sunucu yazılımı olan LiteSpeed Web Server ile güçlendirilmiştir WordPress site performansı için, sitenizin kurulumuna özel olarak uyarlanmış bir WordPress özel barındırma paketi ile gitmenizi öneririz.

Bir CDN(İçerik Dağıtım Ağı) kullanın

Bir CDN, sitenizin sürümlerini dünyanın dört bir yanındaki sunucularda depolayarak sitenizi hızlandırmaya yardımcı olacaktır. Bu şekilde, bir ziyaretçi sitenize geldiğinde, fiziksel konumlarına en yakın sürümü alırlar. Güvenilir bir ücretsiz çözüm için, Cloudflare gibi bir CDN ile sitenizi entegre edebilirsiniz .Cloudflare aynı zamanda tüm içeriğinizi sabit bir önbelleğe alarak sitenizin çok daha hızlı açılmasını sağlayacaktır.

Önbelleğe alma eklentisi(Cache Plugin) kullanma

Bir önbelleğe alma eklentisi, normal olarak WordPress’i çalıştırmak için gereken PHP dosyaları yerine statik HTML dosyaları oluşturacaktır. Bu, sunucu ile kullanıcı tarayıcınız arasındaki istek sayısını en aza indirecek ve bu da yükleme hızlarınızı azaltacaktır.

En yaygın WordPress önbelleğe alma eklentilerinden bazıları W3 Total Cache Wp Fastest Cache ve Wp Rocket diyebiliriz . Wp Rocket diğer eklentilerden daha performanslı çalışan bir eklenti desek yalan söylemiş olmayız GtMetrix ve Google puanlarını tek başına üst sıralara taşıdığını birçok kez gördük

Medyanızı Optimize Edin

Eğer sitenize resim yükleme yapıyorsanız, o zaman bunu en doğru şekilde yapmalısınız .

Resimlerinizi optimize etmek için aşağıdakileri yapın:

  1. TinyPNG gibi bir araç aracılığıyla görüntüleri sıkıştırarak dosya boyutunu azaltın .
  2. Yüklemeden önce resimlerinizi yeniden boyutlandırın.
  3. WP Smush gibi bir görüntü optimizasyon eklentisi yükleyin 

Yüksek Kaliteli İçerik Oluşturma

Google, yüksek kaliteli içeriği sever. Verilen herhangi bir anahtar kelime için en iyi 10 sonuca bir göz atın ve içeriğin iki gereksinimi karşıladığını göreceksiniz:

  1. İçerik genellikle daha uzundur ve yüksek içerik standartlarına sahiptir.
  2. İçerik arama niyetini karşılar.

Uzun, iyi yazılmış içerik harikadır. Ancak, arama amacının ne olduğunu bilmeyebilirsiniz. Temelde, arama amacı, anahtar kelime öbeğinin arkasındaki niyettir.

Her türlü İçerik oluştururken, şu anda sıralamayı araştırmalı ve neden sıraladığını anlamaya çalışmalısınız. Bazen, İçerik tek başına etki gücü kapalı sıralaması olacaktır. Ancak, her sitenin benzer miktarda yetkisi varsa, içeriğin kendisi farklılaştırıcı faktör olacaktır.

Anahtar kelimenin daha iyi bir bakış açısına sahip olmak ve arayanlar için ne arıyorsanız, kendinize aşağıdaki soruları sorun:

Anahtar kelimeyi, iyi sıralanan sayfaları ve arayanın ne istediğini daha iyi anlayarak, bir parça epik içerik oluşturmaya hazır olacaksınız.

Uzun İçerik Oluşturma

Daha uzun içerik arama motorlarında daha iyi rütbe eğilimindedir. Buzzsumo ve Moz’dan yapılan son çalışmalar, daha uzun içeriğin genel olarak daha fazla sosyal paylaşım ve geri bağlantı aldığını ve bu da daha yüksek sıralamalar anlamına geldiğini keşfetti.

Başka bir çalışma, Google’ın ilk sayfasında sıralayan içeriğin çoğunun 2000 kelimeden uzun olduğunu bulmuştur. Bu, sitenizdeki her gönderinin bu içerik uzunluğuna ulaşması gerektiği anlamına gelmez, ancak üstünde durduğunuz bir şey olmalıdır bu .

Ancak, bu, içeriğinizi Kelime sayısı hedeflerinize ulaşmak için gereksiz kelimelerle doldurmanız gerektiği anlamına gelmez.

Bunun yerine, anahtar kelimenin niyetine odaklanmalısınız . Anlamı, kullanıcının bu anahtar kelimeyi ilk etapta aramasının nedeni nedir? Daha sonra, bu anahtar kelimenin amacını mümkün olan en kapsamlı ve kullanışlı bir şekilde cevaplayın, bu da bazı durumlarda daha az kelime yazmak anlamına gelebilir.

Gönderi ve Sayfa başlıklarınızı Optimize edin

Başlık etiketiniz en önemli başlık etiketinizdir. Google’ın sayfanızın ne hakkında olduğunu ve okuyucuların sitenize tıklayıp tıklamayacağını etkileyeceğini söyler. Başlık etiketinizin hangi etiket olduğundan emin değilseniz, gönderinizin veya sayfanızın adıdır.

Başlık etiketinizi optimize etmek için bu en iyi uygulamaları izleyin:

Başlık etiketinizi iyi optimize edilmiş ve tıklanabilir bir şeye değiştirmek oldukça kolaydır. Özellikle Yoast SEO eklentisini kullanıyorsanız.

Başlık etiketinizi değiştirmek için gönderilerinizden birini açın ve en altına ilerleyin. ‘Snippet editor’ adlı bir bölüm göreceksiniz.